Kangurki i Biedronki w Wieliczce

Nasza przygoda rozpoczęła się od zwiedzania ekspozycji muzealnych znajdujących się na trzecim piętrze zabytkowej Kopalni Soli. Na miejsce dotarliśmy za pomocą nowoczesnej windy Szybu Regis, która zawiozła nas w podziemny świat. Tam czekał na nas przewodnik w pięknym stroju żupnika, który towarzyszył nam podczas podziemnej wyprawy.
Na początku przewodnik przybliżył dzieciom legendy związane z Wieliczką, a następnie oglądaliśmy różne urządzenia górnicze, które wykorzystywane były do wydobywania soli. W jednej z komór naszą uwagę przykuli górnicy zjeżdżający na linie na dno komory. Była to wizualizacja dawnej pracy górników. Oczywiście będąc w kopalni mogliśmy podziwiać piękne i różnorodne kryształy solne oraz obrazy i rzeźby wykłute w bryłach solnych.
Po przygodzie w podziemiach kopalni, wyjechaliśmy windą na powierzchnię ziemi, a potem udaliśmy się do pobliskiego Zamku Żupnego. Tam zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, a następnie uczestniczyliśmy w zajęciach muzealnych.
Kangurki zwiedziły sale wystawowe muzeum, w których mogły podziwiać piękne obrazy oraz kolekcje starych monet, znaczków, a przede wszystkim kolekcje solniczek. Następnie musiały wykazać się cierpliwością i spostrzegawczością podczas układania mega puzzli czy gry w memory. Na koniec dzieci miały za zadanie wykonać solniczki z przygotowanej masy solnej.
Muzealna przygoda Biedronek była związana z Wieliczką z dawnych lat. Dzieci obejrzały krótką prezentację multimedialną na temat „Rycerzy Wielickiego Zamku”, a następnie mogły zobaczyć i przymierzyć zbroję rycerską. Kolejną atrakcją było malowanie herbów, a na koniec każdy przedszkolak został pasowany na rycerza i otrzymał pamiątkowy dyplom.
Zmęczeni atrakcjami dnia, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do przedszkola na pyszny obiad. Dziękujemy mamie Hani i Aleksa za pomoc przy sprawowaniu opieki podczas wycieczki.
Maria ZielińskaW środę 6 marca br. przedszkolaki z grupy Kangurki i Biedronki wzięły udział w wycieczce do Kopalni Soli oraz Zamku Żupnego w Wieliczce.